Färsbiffar med kantarelltopping

Tittar på Tinas Cookalong på måndagar för jag ska få lite inspiration till maträtter. Tycker man kan fastna i det där vanliga tråkiga rätterna på vardagarna så ibland så gör jag ngt nytt och oftast blir det positivt och ett JÄTTEGOTT från både mig och Sofia.

Det här gjorde jag förra fredagen men har inte lagt ut receptet, men nu kommer det.
Mycket enkelt och gott.

Ingredienser:

500 500 g blandfärs
1 1 st ägg
2 2 skivor vitt bröd, utan kanter
1.5 1.5 dl mjölk
1 1 st finhackad gul lök
1 1 tsk flingsalt
1 1 krm malen peppar
0.5 0.5 msk ½ msk smsmör ½ msk vanlig rapsolja till stekning

Topping
1 1 l kantareller, 350 g
1 1 skalad schalottenlök
2 2 st hela skalade vitlöksklyftor
2 2 msk crème fraiche
1 1 st äggula
2 2 dl riven parmesanost
1 1 msk 1 msk smör

1 1 påse ruccolasallad, 40 g
1 1 litet huvud isbergssallad
2.5 2.5 st morot
1 1 msk kallpressad rapsolja
1.5 1.5 msk vit balsamvinäger
1 1 st zucchini
1 1 krm flingsalt
0.5 0.5 krm svartpeppar (malen från kvarn)


Postat av: Pernilla

Hm även om jag kryssar i kom ihåg mig så kommer ändå inte mina uppgifter fram.



Jag skulle nog inte kunna jobba som säljare, det krävs säkerligen som du skriver ett starkt psyke då man får mycket otrevliga svar. Det är ju itne många som gillar försäjare bl a jag men man kan ju ändå vara trevlig mot dem och förvänta sig då att de ska vara trevliga tillbaka. Sen finns det ju väldigt påflugna med som bara tjatar och tjatar men inte ofta jag har stött på såna. Oftast är de trevliga.



Oki det var ju trevligt att T tyckte det var fint sagt av Gud hehe



Då vet jag angående Elias stl. Liam har stl 80 nu och de sitter perfekt. Han kan även ha ett par byxor i stl 74. Såna där "billiga" i velour från lindex.



Blidde det nåt ÖF idag?

Nä nu ska jag försöka ta mig in i duschen och kanske komma i säng i tid. Imorrn blir det ännu tidigare man ska upp. Tis till torsdag börjar Izabella 8:20 me på onsdagar ska hon vara i skolan kl 8 redan. Måndagar är lyx då börjar hon 10 :-) Fast man får iallafall ingen sovmorgon när man har Liam.



Ha det fint!



Kram

2009-09-22 @ 21:19:12
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nu har jag shoppat present till Elias :-P

Har även svarat på din kommentar i den andra bloggen.



Det var nåt jag skulle säga men det försvann. Kan inte ha varot något viktigt men andra ord :-)

2009-09-24 @ 11:46:35
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Saga

Gu' va gott det såg ut!

2009-09-25 @ 14:06:09
URL: http://mammasaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: