En vecka i mitt nya liv



Snart en vecka gått igen o den började bra i mitt nya liv.
Jag fick gå upp runt 6 för jag skulle hinna med bussen strax efter sju, sen vidare med tåget, sen tunnelbana för att komma i tid till kursen i Sthlm. Det va runt 15 som hade anmält sig så det va med stor spänning jag klev in på Påhlmans handelsinstitut på Hagagatan. Va mycket nöjd när dagen va slut med lagom mycket info o en väldigt kompetent kvinna som lär ut allt hon kan. Två dagar går fort o sen va det praktik på löneservice o fick gå bredvid en kvinna som hade jobbat med löner i 40 år! Hallå kan man få en bättre som kan visa hur det går till...näe det kan man nog inte. Hon va dessutom väldigt trevlig som alla andra. Började med mjukstart o satt o pratade länge med en kopp kaffe med hennes arbetskamrat för hon skulle ivåg en kortis när jag kom.
Jag kommer att stormtrivas där känner jag o idag är det redan lördag för det går ju fort när man har roligt.

Den här veckan bor Linda här så nu får jag ta hand om både henne o hennes hund Maiky för hon har blivit opererad i foten o fått gips så nu går hon på kryckor. Så det blir många promenader o jag får vara uska på hemmaplan :)

Men jag trivs ju i den rollen såklart o jag gör ju allt för mina barn i vått o torrt.



Imorgon ska vi gå på Sex and the city 2 på självaste Mors Dag. Kanske jag blir bjuden på den ;)

Tråkigt väder idag men va gör det, när man ska sitta inne o mysa. Vet inte om jag ska bojkotta Eurovision ikväll nu när inte Sverige gick vidare till finalen. Jag tyckte från början att Annas låt är för tråkig för att sticka ut i en stor tävling i Europa. Visst hon har fin sångröst men tråkig låt o uppträdande. Tyskland vann för herrans massa år sen med en lugn låt o hon satt på en stol o spelade gitarr hela låten "Ein bisschen frieden" året va 1982. I år gillar jag Tysklands låt o tänk om hon vinner! Om Timotej hade representerat Sverige så hade vi definitivt gått vidare. Undra om vi någonsin lär oss av våra misstag för det är inte otur vi har utan vi skickar iväg de sämre bidragen jämt. Förutom Charlotte Perrellis låt för några år sen men tyvärr gick den inte så bra då heller.

Längtar till måndag o det va längesen jag gjorde det.


Postat av: Pernilla

Long time no se :-)

Var ett tag sen vi hördes. Allt bra med er?

Japp Liam har klippt i tungbandet under tungan. Det tog typ 10-15 min själva ingreppet men nu så är det gjort.

Hur går det med allt? Har du sommarledigt nu eller är det skola under sommaren med? Och praktik?

Mitt schema börjar gälla nästa vecka så då är jag månadsanställd men bara till 15 augusti. Sen får vi se vad som händer.

Hoppas de har nåt att erbjuda så klart. Jobbigt att behöva börja på nya ställen hela tiden.

Kram

2010-06-14 @ 12:25:12
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: