Teknikprylar kan vara bra att ha


Såhär ser inte min ut men hittade nåt liknande

Ny teknikpryl i hemmet.
Jag brukar vara den som köper allt sist jämt. Jag höll ut länge innan jag köpte min första mobil, dvd va jag sist med att köpa av dom jag känner, jag har fortfarande en tjocktv för den fungerar så bra juh! Men nu ska jag faktiskt få en platt-tv av min kära dotter, för de har köpte en ny. Den fungerar bara på digital sändning o det har jag ju faktiskt p g a en försäljare ringde från Com Hem o sa att jag skulle få bättre bredband o massor med kanaler gratis i 2 månader o efter det behöver jag bara betala 39 kr för small paketet, men då ingår ju självklart INTE trean, fyran, femman som jag måste ha! Då blir det ju ändå minst 159 kr till i månaden. Hade jag struntat i försäljaren som ringde så hade jag fortfarande haft analog sändning med lite sämre bredband, men vad gör det! Det fungerar ju fortfarande! ÅHH lättlurad näe inte alls :)

Men nu till den nya prylen som jag införskaffat mig på Mediamarkt igår. En portabel dvd. Vad ska jag med en sån till...jag fick idén bara för att jag ska ev ut o resa o jag vet ju hur det är att resa med Elias. Han vill inte sitta still längre perioder om han inte fastnar för nånting på teven som är bra. Så då tänkte jag eftersom jag inte har en laptop o jag har inte råd att köpa en sån just nu så blir det ett billigare alternativ en liten dvd som man kan ha på resande fot o i bilen. När batteriet tar slut så fick jag även med en adapter så man kan ha den i eluttaget och i bilen kan man ladda den i cigarettuttaget.

Det är ett bra alternativ att distrahera Elias som sagt på resande fot när han bara vill springa omkring. Ibland är det svårt att hindra honom, men på flyget när man måste sitta still i flera timmar så är det ett bra alternativ. och det är inte bara till han utan jag kan använda den OM jag reser själv nångång.

Det här är kanske en väldigt onödig pryl, men många barnfamiljer har säkert redan köpt en sån o har den i bilen till sina äldre barn. Vad tycker ni är den inte bra att ha till hands när ni åker långa sträckor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: