Förskolor och svininfluensa

Nu har jag bestämt mig för att det blir inget föräldrakooperativt för min tjabo. Efter ett långt letande i regnet, en halvtimme försenad hittade jag förskolan och då hade jag frågat 3 st för att komma dit. Kom dit på dåligt humör och blöt som en katt. Inte så konstigt att man inte hittade för det låg i en vanlig lägenhet. Efter att ha pratat om hur det gick till där och rundvandring så bestämde jag mig. INGET föräldrakooperativt.

Gården var alldeles för liten och rummen väldigt små. Tiderna är ju inte anpassade efter människor som börjar kl 7 och man måste städa 2 veckor på raken alltså 2 ggr/vecka. Ibland kanske man måste ställa upp och vikariera om någon är sjuk. Även om man INTE kan så får man se till att det går. Hon sa att då får man ta ut kompledigt eller föräldradagar.

No way att jag gör det utan jag tar ledigt när JAG VILL och inte när någon säger att jag MÅSTE!

Så var det med det.



Ringde till ett annat och fick komma dit och kika på em och det gillade jag och det kändes mer rätt, så nu har jag ändrat till Ringmurens förskola.

Men jag kanske ändrar mig igen, för nästa vecka ska jag kika på nästa. Min plutt ska ju ha det bästa och det ska kännas väldigt bra när man lämnar bort han till okända människor.

Jag vet att det kommer att gå bra att lämna Elias, för han är helt orädd för människor och går fram och känner och nästan klättrar upp på dem och känner i ansiktet.

Idag var det en liten flicka som pussade han på munnen flera ggr. Hon kanske va runt 5 år och då börjar jag genast tänka på svininfluensa. Om man verkligen INTE ska få det då ska man ju inte gå ut och träffa en endaste människa. Men tänk om man skulle få det, då ska man isolera sig och inte gå ut. Åhhh va hemskt! Men visst har det här blivit stort i media och man tror att man ska dö om man skulle få influensan.



Vilka är det som får vaccinera sig? Är det bara de svaga som sjuka och gamla?

Är ni rädda för svininfluensan?

Satt ut gåstolen på blocket idag och sålde den idag. Vissa prylar kan man sälja fort tydligen. Men vi ska mötas upp vid stationen imorgon, för han kommer inte härifrån och hittar inte alls.

Är det någon som vill ha en massagekudde?

Idag har jag haft en sån där känsla då man har lust att gå ut på krogen och dansa. Imorgon är det säkert som bortblåst igen.

Hoppas ni får en underbar helg trots vädret Vädret blev ju bra :-)

Kram!

Postat av: Linda

God morgon! Vad fin du var på sofias blogg. Hade du kul på flurran? Händer idag då? Vi måste träffas den här veckan, punkt slut. Puss

2009-09-07 @ 09:40:50
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jo om man ligger i riskzonen så ska man vaccinera sig.

Vet inte hur jag ska göra. Ligger inte i riskzonen och den är ju inte farligare än en vanliga influensan. Men men den dagen kommer väl.



På tisdag allatså imorrn är jag hemma. Alla barn är hemma så. Skolan är stängd och jag tänkte ha sebbe hemma med så om du fortfarande kan så är du välkommen!



Liam står i kö till dagis. Ställde honom nu i somras. Har dock inte hört nåt än men det får man väl papper om sen nån månad innan eller så men jag vill ju veta nu :-)

När hade du tänkt att han ska börja?



Kram

2009-09-07 @ 11:02:59
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jo det är tråkigt det som händer nu. Har bott här större delen av mitt liv och jag tror det här är det värsta men å andra sidan har man ju mer koll nu på vad som händer än vad man hade förr.

Men skitungarna skyller på polisen som provocerar dem men va fan har vi andar gjort mot dem så får däck och bilar utbrända?

Vet inte om jag har skrivit fel i bloggen men vi fick EJ bilen förstörd som tur va :-D Men det var 10 bilar här på våran gatan så råkat illa ut.

Det beror väl på vad man har för försäkring men skulle nån tända eld på våran bild så måste vi iallafall betala en självrisk på 1500 kr för nåt vi inte har gjort. Vet inte hur det är med däck. Men det är ju dyrt och sen får man väl ut vad bilen är värd idag och inte vad man köpte den för? Jag vet inte och förhoppningsvis behöver vi aldrig råka ut för något. C är ju beroende av bilen och dessutom har vi inte råd med ny bil heller eller nya däck. Så nu ställer C in bilen varje dag men nästa gång kanske de tänder eld på garagelängan. Vet inte hur det ska sluta.



Usch tur att psykopaten inte gjorde nåt. Därför är jag lite rädd för att gå ut själv på promenader i skogen bl a. Även fast Liam är med så finns det mycket puckon i dagens samhälle.



Det går fint att komma efter ni har kommit iordning. Hit upp går 1:an och 8:an. Och då åker du tills bussen stannar, ja man går ju inte av bussen i farten men jag menar att vi bor vi vändhållsplatsen. Men jag mailar adressen och mitt nr har du ju redan om det skulle vara något. Vet att 11 ska gå diretk hit från sävja men vissa tider på dagen går den inte.

Tror jag har tagit bort videon, den finns kvar på bloggen men det går inte att titta på den :-)



Kram



2009-09-07 @ 15:23:03
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hojta till när du skaffar facebook :-D Jag finns med där också. Sen har jag även bilddagboken men den har jag satt lösen på så bara mina vänner kan se bilderna.

2009-09-07 @ 15:26:02
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: