Stark, starkare, starkast




Helgen blev inte alls som jag hade tänkt mig! Det blev en riktigt skithelg.

Har mått så bra såå länge nu och så faller man ner i mörk grop som man måste klättra upp i. Den här gången var det mycket halt, lerigt och mycket mörkt, men nu är jag uppe i ljuset igen.

Jag skrev om en rolig grej på min blogg som jag fick radera efter några timmar. Undra om någon hann läsa det?

Det känns som jag har en röd tråd i livet och det är att jag får vara harmonisk och väldigt glad i några veckor kanske månader om jag har tur och sen ska jag falla ner i den där förbaskade mörka gropen!

Det sägs att man kommer ur motgångar starkare än innan, så jag måste vara en väldigt stark människa.

När förnuftets liljor vissnar - gror våldets nässlor.

Låt sorgens fåglar flyga över ditt huvud men låt dem aldrig bygga bo i ditt hår.


Postat av: Pernilla

Vad har hänt vännen?

Läser din blogg varje dag och är inne flera gånger om dagen :-)

Kan inte komma på nåt som du skulle ha raderat.



Vill du inte skriva i min "öppna" blogg får du gärna "spotta galla" i min låsta blogg om du vill :-) Om du behöver få ur dig det.



Om ni vill och har tid och lust och ork får du och Elias gärna komma på Liams 1 års dag. Kommer typ inga förutom min mamma och ev Christina. Men bara om ni vill.



Kommer du ihåg Maria S från Ebbagården? Hon har fått en flicka iallafall men vet ej när. Troligtvis nu i helgen. Bara läst inlägg på facebook.



Ibland är det inte kul att hamna i gropen och känna att man inte kommer nån vart men det är bara försöka ta sig upp.

Finns här om du vill prata/skriva av dig.



Kram på dig

2009-09-14 @ 14:33:00
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hm försvann min inlägg jag skrev nyss?



Hade du skrivit i ditt inägg att ni ev skulle kolla på hus i sigtuna? Eller skrev du det bara i mailet?



Kram igen

2009-09-14 @ 14:36:11
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åh har du fått tag på bilstol nu :-D



Tja köp vad du vill, vad som du tror ev Liam skulle gilla. Men du behöver inte köpa nåt heller. Liam blir nog bara glad över att ha sin kompis här :-)



Japp Maria är ljushårig, hon slutade ju där för att börja på ett annat ställe. Det är hennes första barn. De bor i löten tror jag. Hon var inte så barnintresserad när jag väntade Liam men sen stod det inte på förrn man fick höra att hon väntade bebis :-)



Jadu Izabella går i skolan till 12:30 tror jag eller om det är 12:50. Så där efter går det bra att komma. Kan väl säga vid runt 13.



Ska försöka mig på att baka imorrn :-) Tårtan gör jag väl på torsdagen. Men det blir köpa bullar för det orkar jag inte göra :-) Men ska försöka mig på 2 olika sorters hemgjorda kakor iaf och sen morotskakan. Sen blir det nog inge mer, behövs väl inte heller hehe



Nä måste hämta lillkillen där uppe i sängen.



Kramar

2009-09-14 @ 18:49:46
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Tessan (carpediem74 på fl)

Men gumman då, va har nu hänt? sänder en varm å go kram till dig ♥

2009-09-15 @ 15:43:00
URL: http://tessilooo.blogspot.com
Postat av: Christina

Inte kul när man hamnar i gropen...ngt du vill och kan berätta om? Maila i så fall jag "lyssnar"stor bamsekram

2009-09-16 @ 11:57:31
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Tack så mycket för idag. Jätte kul att ni ville komma :-) Tror Liam trivdes som fisken i vattnet. La honom vid 17:30 och nu har han vaknat igen. trodde han skulle vara helt slut och sova ett tag men det blev inte många timmar. Men men, är väl bara gå upp och hämta ner honom. Sover kanske hela natten sen. Jag vet inte om Liam vaknar på nätterna för jag måste sova djupt för ibland har C sagt att han vart upp och gjort välling och jag har inte märkt av det.



Brukar inte kolla på kändisdjungeln. Såg tror jag första avsnittet.



Hoppas du hittade hem :-)



Tack åter igen för presenten. Den var jätte bra! Ska bara få arslet ur vagnen och rensa lådan hehe men men vi tar det sen ;-)



Ha det så bra så hörs vi snart igen!



Kramar

2009-09-17 @ 19:16:53
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nä de presenterna fick han när C kom hem. Han ville ju också vara med vid presentöppning. Så det blev lite till :-)

Kändes som jag glömde så mycket idag. Jag skulle filmat och sen även tagit kort vid fika bordet. Jo jag tog 2 men jag hade velat ha en på Liam när han äter tårta, kanske du har en sån? Det gick så fort allt.



Självklart kommer vi när Elias fyller år. Är det nåt han behöver eller tips på vad man kan köpa? :-D

Vet ej vad han har eller vad kan tänkas.



Ska maila bilderna till dig, skulle tagit en lite bättre bild på dig. Gjorde en liten grimase men jag vet hur de brukar bli oförberedda bilder. Är själv med på såna :-) Men jag mailar alla. Maila gärna de bilder du har. Annars kör vi det över msn. Bestämma tid bara så vi är ute samtidigt.

Ibland kan bilderna folk mailar till mig bli "konstiga", brukar bli bättre via msn.



Försöker sluta med mitt fikabröd. Skulle vara bra men lite svårt nu när det är födelsedagar :-) men nästa vecka får jag försöka göra uppehåll :-) till Sebbe fyller år.



Ska fortsätta kika på dumburken, kollar på nöjespokalen.



Kramar

2009-09-17 @ 22:33:28
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: