Fullspäckat schema

Då har det nästan gått en vecka sen jag skrev här. Som sagt, jag skriver bara när jag har lust och när jag har ngt jag verkligen vill säga.

Veckan har gått både fort och långsamt. Långsamt för jag har längtar mer än nånsin till helgen!

Jag har gjort nåt varje dag. Öppna förskolan i måndags och onsdags.

Tisdagen fikade jag hos Pernilla och det var verkligen trevligt. Tyvärr blev det ett abrubt slut på det, för jag kom på att jag skulle till bilprovningen, men missade tiden tyvärr så nu får man betala halva summan ändå *suck* Fixade en ny tid och bilen gick igenom, så nu är det bara att köra soten ur den igen min kära Boran med en sportmotor på V5 :)

Men så går det när man har både trevligt och roligt. Spelade Guitarr Hero med hennes dotter Iza och sen åt vi Pernillas hemgjorda kladdkaka som var superduper god! Det måste vi sjävklart göra om igen, för jag kände att jag inte hade fått pratat av mig till dig Pernilla :-)


Hemma hos Pernilla med två av hennes barn och Elias till vänster

I onsdags var jag med Linda när hon övningskörde på bilskolan, så jag fick se hur duktig hon är nu på att köra bil. Så hon och jag ska övningsköra några ggr,  så hon slipper slösa så mycket pengar på bilskolan. Snart har du ditt körkort gumman!

Igår var vi o besökte öppna förskolan där det går 113 barn och 6 avd och personalen verkar supertrevliga.


Torget i Sigtuna som är en mycket vacker by.

Imorgon är det Sigtuna loppet och vi har inte bestämt 100%
om vi ska vara med än, men jag tror det.


Fin joggingrunda i Sigtuna

Ännu en helg med full rulle och nya händelser. Jag älskar helger!

Hoppas ni andra oxå får en trevlig helg!

Kram


Postat av: Pernilla

Ah vart i Sigtuna tänkte ni kika på huset?

Har min syrra boendes där :-)



Jodå de finns massa plats på gipen :-) Det finns mer botåt kolonilotterna med. Ännu mer gräs samt att gula stigen går där med bl a.

Så om du kommer hit någon gång så ska vi ut och gå :-)



Kan maila alla foton som jag tog med Elias om du vill? Tyvärr fick jag inte in nån träff där både Liam och Elias tittar in i kameran. Antingen tittade Elias in eller så tittade Liam in.



Jag hoppas Elias inte blev förskräckt av min bulldozer :-D



Kramar

2009-09-11 @ 16:10:46
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

hehe inte kan jag stava heller.

botåt=bortåt

2009-09-11 @ 16:11:40
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sorry är trög idag men ska din dotter ha en hemsida där hon lägger upp halsband hon ska göra?



Är det på "ploj" hon ska starta upp ett företag eller är det på riktigt? Menar är det en äkta butik då som hon ska driva? Vet inte hur jag ska få fram vad jag menar :-D



Det är ju väldigt populärt med att göra saker med pärlor.



Suttit och kollar på grossist.se vad man kan tänka sig. Men jag vet inte hur man ska börja riktigt.

Menar om man vill sälja ex pärlor ska man starta upp en webbutik först eller ska man ta lån först. Vet inte vad det första man gör när man kommit på en ide :-)



Gillar att hitta billiga webshopar med där man kan ha sin egen. Sen ska man väl helst kanske kunna om bokföring eftersom det kostar väl en hel del att lämna över det till någon annan.



Det ska väl ändå vara nåt sammanhängande med sakerna. Ex prylar till hemmet så det inte bli blandat med prylar till hemmet med leksaker ex. Kanske blir för plåttrigt då.



Vad pluggar din dotter för något? Går hon sam?



Kram

2009-09-11 @ 16:20:41
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Konstigt att det inte går att svara i inlägget men vet ej om det är fel på den. För ibland går det inte att lägga in bilder.



Har svarat på min andra blogg under Förlorat en vän. Slrev ett låångt svar på din kommentar i mina kommentarer :-)



Men hon ska sälja halsband eller blandade smycken som hon och kanske du gör?

Kan hon ex tänkas sälja pärlor med? Fast då förlorar ju hon på färdiggjorda smykerna kanske.



Vet ej om jag skulle våga anlita barnvaktsfirma utan referenser.

Om man kan få lite referenser och ev kunna ringa upp dem så kanske.

Men sen skulle de väl funka om man träffade barnvakten och fick träffa henne under några timmar så barnen lär känna henne/dem.



Om jag kunna få hjälp med min uppfinning så skulle man kunna köra det stuket av saker med namn :-)



Gillar hon och lägga pärlplattor? Finns ju pärlplattor där man kan lägga sin egen bild eller andras bilder. Jag har gjort en sån på Bella. Kan ta foto och slänga ut i bloggen. tar sin tid men får man in det så går det fort.



Det är ju bra att ev kunna få 75 000 kr och sen om det inte funkar så slipper man ev betala tillbaka. Då kanske man kan låna reterande 30 000 kr någon annanstans men då måste man ju betala tillbaka de. Man får väl göra sin webbutik till en hobby i början medan man jobbar på ett annat jobb för att kunna betala tillbaka lån och annat.



Ska studera Almi nogrannare tror jag :-)



Ska äta nu.



Kram så länge

2009-09-11 @ 17:34:43
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nu på tisdag är det föräldrarmöte i skolan och på onsdag så ev ska C jobba. Så jag kan inte denna vecka. Men det lät kul att lära sig att göra för jag har smyckeset här hemma som jag någon gång ska försöka mig på :-)

Hade det vart veckan efter kanske jag hade kunnat.



Hehe ja jag ska fråga mamma om hon kan hjälpa mig med barbie tårtan men den lät inte så svår att göra. Men det är inte förrns i oktober, kan ju hinna ändra mig :-)



Liams presenter är fixade. Kommer dock inte ihåg vad jag köpt haha

Ett tåg man kan sätta ljus i som han kommer få på morgonen så kommer det få stå på fika bordet. Det är inget leksakståg. Sen en bil som låter, en frukostbricka med träsmörgås och så var det nåt mer tror jag. Som ett pussel är det. Ja sen kommer jag inte ihåg :-)

Men det får han på kvällen när C kommit hem.



Var in på Almi men jag känner att jag måste veta innan jag kontaktar dem vad jag vill och hur jag ska gå till väga. Funderade på om man skulle köpa in slulager eller vad man ska säga. Vissa som säljer ut sina grejor ex leksaksaffärer som vill bli av med det gamla om man skulle köpa upp sånt och sen när det är slut så är det slut. Men då måste man ju hålla koll för när jag har slut så måste jag ju ändå försöka få in nytt. Så kanske lika bra att försöka hitta en grossist så man kan skaffa fram ssamma vara när det börjar ta slut här. Hoppas du förstår vad jag menar :-)



Usch då, vad hände i helgen? Du gjorde en ledsen smile.



Vad är det för serier du följer?



kramis

2009-09-13 @ 21:24:02
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ja, vad är det som händer!

Typ ingenting från polisens sida längre, de verkar ha tagit över helt, slappa poliser, och när de väl blir tagna som en konsekvens av vad de gjort. Kan man tycka att de borde straffas, men nej då. De grinar ut lite hos pressen gnäller på övervåld och släpps, vad händer sen då? JO, de förtsätter och samma sak händer igen! Vadå övervåld? Stå för det du gjort, åker du fast åker du fast, grina hos morsan och lär dig folkvett! Lär dig nåt istället för att göra ännu mer när du kommer ut!



Kommer nog aldrig bli bra det där så länge de inte har fler än 2 hjärnceller!



1årsdagen ja vad fort detta året gott.

Inga bebisar längre, nu är det dax för dagis, jobb och verkligheten igen, usch jag vill inte!

Kram

2009-09-14 @ 09:31:50
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Christina

Oj vilket schema!!!!tänk vad tiden går..snart 1 år...njuuut av att vara med honom.kramar

2009-09-14 @ 14:14:17
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: