Egentid vilken lyx!





Jaha nu sitter man här och här och saknar min lille plutt jättemycket!! 

Thomas tog med han till sin farmor och ska stanna där över natten.

Jag är ju van med att alltid ta hand om min Elias jämt. Jag har ju gjort nästan allt från han kom ut till den här världen och nu ska någon annan ta hand om honom i minst 24 timmar.

Jag vet att att jag måste släppa taget om han ibland nu, för T måste oxå lära sig att ta hand om honom, så de får lära känna varandra.

Sofia frågade nyss va jag ska göra idag av min "lediga dag" -ja du säger jag, jag ska städa och ut och springa, sen vet jag inte. Hon säger -men du ska ju ner på stan och bara känna hur det känns att slippa dra barnvagn.

Ja hon har helt rätt!

Nu fårstår jag hur mycket tid som går åt till ett litet barn och så bekväm man va innan han fanns.

Men jag säger bara -jag byter hellre massor med blöjor om dagen, matar, leker med Elias än vara utan min underbara käraste lilla son! Han ger mig så mycket glädje!

Men nu har jag egentid och jag ska inte sitta o slösa bort den framför datorn utan göra ngt vetttigt nu!

Vad gör ni när ni har egentid?


Assymetrisk frisyr

Klippte håret igår och jag blev inte nöjd!
Va tvungen att åka tbx och hon fick rätta till det.

Ena sidan va inte alls uppklippt eller flikigt som det skulle vara
När jag hade kommit hem och såg mig i spegeln så upptäckte jag att sidorna såg helt olika ut.
Jag började slita i håret som om det skulle hjälpa att rätt till det. Jag kände hur mitt humör började sjunka rejält.

Jag stod o funderade på om jag skulle våga ringa o klaga och till slut tog jag mod till det och en kille svarade. Han frågade vem som hade gjort det och jag pep lite försiktigt hennes namn och det blev tyst i luren. Jag hann tänka mycket i dem sek kan jag säga. Sen hörde jag hennes röst i bakgrunden och han sa -kom hit då så fixar vi till det.

Det va inte lätt att hitta en parkeringsplats på en löningsdag. Jag fick åka runt flera varv innan jag hittade en till slut. Kom dit en halvtimme innan stängningsdax och jag skämdes när jag kom dit, fast det borde vara tvärtom. Jag såg att de andra tjejerna som jobbar där tittade på oss när jag satt o berättade varför jag inte va nöjd.
 
Jag är inte den som klagar i första taget, men ni skulle ha sett vilken skillnad det va på vänster o högersida.
Jag hade inte beställt assymetrisk frisyr!

Hon försökte släta över sitt misstag att det inte är lätt att klippa ett vått hår (hon fönade det torrt innan) mitt hår är lite vågigt (det va spikrakt när hon hade kammat det) och att hon inte äter om dagarna. Men jag betalar för att jag ska bli nöjd och det är inte lite pengar utan ganska dyrt att gå o klippa sig. Så självklart ska man vara nöjd när man går därifrån och det tyckte ju hon oxå.

När jag skaffade mig den här frisyren i Halmstad så va jag skitnöjd! Hon va jätteduktig. Ska jag behöva åka till Halmstad varje gång jag klipper mig nu?!

Innan jag gick så gav hon mig ett nyinkommet s.k vax till håret i form av pulver som ska strös i håret så det blir ett lyft.
Ta det sa hon och skynda dig ut, så inte chefen ser.

Det va ett tecken på att hon tyckte synd om mig och då kändes det väldigt mycket bättre när jag gick än när jag kom.
 
Så drar er inte för att klaga om ni blir missnöjd när ni har varit till frisören. Ni har rätten på er sida om ni ringer så fort ni kan.

Hon tyckte det va bra att jag hade ringt och klagat, för annars skulle jag aldrig komma tbx, sa hon.
Men jag kommer nog inte tbx ändå efter det här tyvärr.

Har ni blivit missnöjd när ni har varit till frisören?

Postat av: Christina

nice med egentid..även man alltid saknar sina barn när man ej är med dem så behöver man dosen att vara själv oxå..tanka ny energi, en annan slags energi!Missnöjd med sitt hår har man nog blivit ngra ggr..kanske därför jag "fegar" och ej gör ngra radikala förändringar längre. Blev du nöjd till slut då?Kramisar

2009-09-26 @ 22:10:13
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Tessan (carpediem74 på fl)

Så fin han är!!! ♥ Egentid vet jag knappt var det är-ännu, men håller på att ta reda på det ;) Kram, måste sussa nu. Tycker du har jättefin blogg!

2009-09-26 @ 23:16:11
URL: http://tessilooo.blogspot.com
Postat av: MissC

Egentiden är guldvärd! Men det kan ta ett tag innan man riktigt vet hur man ska ta tillvara på den då man är van med "annat" ;) Men det kommer att ge sig..



Jag har blivit missnöjd ett gäng ggr. Men jag som du säger till. Det är ju en stor del av en själv, å då är det viktigt att man är nöjd!

Min frisör har jag haft i 12år, testade ett par där emellan men icke! Mattias är bäst :)

Vill du ha tips så finns han på D.O.M vid Mariatorget. Men det är inte billigt ;)



Hoppas du är nöjd nu!

2009-09-27 @ 12:25:47
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Ah skönt med egentid, då ska man passa på och göra saker man annars kanske inte gör.

Det är en frihet att gå på stan utan barn.

Ska ev åka till stockholm på lördag med en kompis UTAN barn :-D

Ska bli skönt att bara tänka på sig själv. Ska inte shoppas nåt bara komma ifrån.



Usch tråkigt att du inte vart nöjd med frisyren men du gjorde rätt som gick tillbaka.

Vart det Osis + Dust it du fick?

2009-09-27 @ 21:45:37
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: MissC

Sv: Jag jobbar som personlig assistent å ska dit med min såkallade brukare å dennes familj. Mannen i hushållet driver resebyrå. Därav lyxen :)

2009-09-28 @ 19:25:36
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Saga

ja tiden bara flyger förbi! jag försöker njuta av varje dag :-) bion var jätte bra, nu blir det bara till att vänta på den tredje.



Va skönt, men som du även säger jobbigt med så mycket egen tid. Om jag känner mig själv skulle jag fixa ch dona hemma. rensa skåp och lådor och så... Kanske inte bästa spenderade egen tiden men jag gillar sånt och det hinner man inte alltidd annars ;-)



Bra att du klagade hos frisören, det hade jag nog inte vågat!



Ha det bra! kramar

2009-09-29 @ 10:41:10
URL: http://mammasaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: