Investering för framtiden


Saknar det här att få åka slalom en härlig dag med mycket sol

Det stora samtalsämnet måste vara vädret just nu förutom katastrofen i Haiti. Nu får vi igen för alla milda vintrar. Nu har vi fått en vargavinter med mycket snö. En sån vinter som jag hade när jag va barn. Visst är det mysigt med snö utanför OM det är plogat utanför o man INTE måsta pulsa fram med vagnen till dagis. Vad är problemet att det inte plogar..lata eller för lite personal? Mest synd är det väl om brevbärarna som ska ta sig fram med all post till alla. Beundrar dom som har ett sånt jobb o orkar. Pernilla du sa att det finns faktiskt vagnar med skidor under. Det är ju en superbra idé o visste inte att det fanns såna. Men nu är det plogat utanför, men nu sitter jag ensam hemma och har så ont i halsen och funderar på att åka till närakuten i stan eller om jag ska låta det va. Det är -10 grader utanför o vill helst inte ta mig utanför, men jag kanske ska ringa hembesökjouren. Hur mycket får man betala för det?

T kom igår o hämtade Elias, men in i det sista så va jag tveksam till om han skulle komma. Han har inte träffat sin son på en månad. Trodde han hade glömt bort han, men han sträckte armarna mot han när han kom. Då är det inte som dagisfröken sa att barn glömmer fort, för min plutt kommer minsann ihåg sin pappa. Hur lång tid tar det för att det ska glömma ansikten?

Oj oj va jag uppskattar att sitta här med min morgonrock o kaffe och inte behöva tänka på att byta blöjor, kolla så inte Elias har dragit fram sin lilla stol och dragit ut en låda och kastat ner alla bestick på golvet. Han verkligen älskar att stå på sin stol nu för att upptäcka vad som händer en meter upp. Igår stod han o knäppte på och av micron. Så jag va tvungen att ställa in en skål med vatten där annars blir den förstörd. Han är verkligen nyfiken på allt. På dagis säger de att han är så lättsam och go hela tiden! Men här hemma kan han minsann gnälla och vara värsta hulliganen. Men det visar bara att är frisk och kommer att bli äventyrare när han blir stor.

Nu ska kursen börja på torsdag, men det är på kvällstid och Sofia kan inte passa Elias varje gång o Linda vet jag inte om hon kan ha han heller. Anmälan är bindande och avanmäler jag mig nu så får jag betala halva summan om man inte är sjuk och har ett läkarintyg. Det blir 10 sammankomster på kvällstid och jag måste åka in till Sthlm. Bara det blir en kostnad för resorna plus tunnelbana. Det här visste jag ju innan jag anmälde mig. Det ska nog ordna sig, för det här är investering för framtiden och äntligen få byta yrke. Då är det värt varenda krona. Det är en investering för mig själv och jag har fått praktik på lönedaminstration på Uppsala kommun i april, men håller tummarna för Akademiska innan dess. Får reda på det nästa vecka.



Har ni hittat rätt yrke?

Undra vad man ska hitta på idag. Vill göra något inte bara sitta här. Vill se filmen snabba cash för den är ju så bra har jag hört. Det är en som vill träffa mig, men jag tänker inte åka nånstans, för då får han komma hit. Behöver lite sällskap och nähet.

Vad ska ni alla göra i helgen?

Ha det bra allihopa!


Postat av: Madeleine-Änglamamma till Philip 081211-081212

Jag har då inte hittat rätt yrke :S

Jodå jag brukade allt vara inne o läsa, men är jätte dålig på att kommentera då jag inte mår sådär gör bra. Hur är allt annars?

Nope jag mår fortfarande inte bra så jag är fortfarande sjukskriven. Har väl haft en liten bättre period som jag hoppas ska fortsätta.

Hur e det med Elias? Kraaam

2010-01-30 @ 12:50:53
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Du vet att du kan lämna Elias här om ingen kan ta honom de gånger du behöver iväg. Bara höra av dig!

Kul att T hämtade honom.

I värsta fall får man väl inhandla sig en spark men de fastnar väl också i snön :-) Googlade efter skidor till barnvagn men nu hittar jag inte. Men jag vet att det fanns en sida förut iallafall. Får kika närmare sen någon gång hehe



Jag vet inte om jag valt rätt yrke, vet faktiskt inte vad jag vill bli. Skullel ugnt kunna sitta på ett kontor och knappa in en massa på datorn :-D Men det kommer ju så mycket andra arbetsuppgifter med. Du får höra av dig sen när du är klar med allt ditt hur det är.

I helgen blir dte lugnt. Mamma och jag var upp till gränby idag och handlade eftersom vi inte har bil och nu är cribba med Izabella på fotboll. Imorrn blir det nog också lugnt.



Killen som är intresserad är det den där du prata om förut som var "lite" yngre? :-P



Tycker du ska se filmen men boka biljett för när vi var där så var hela salongen full. Den är värd att se. Om inte annat finns det lite ögongodis att titta på :-P



Ha det så bra och sköt om dig!!!!!!



Kramar

2010-01-30 @ 13:28:24
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Lea

Ska absolut lägga in receptet,är såå seg på det haha.Jag pluggar just nu och kommer nog göra måånga år framöver =) Kram

2010-02-02 @ 16:51:06
URL: http://neaslya.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ah skönt att få varit själv en helg. Det kan behövas, ladda om batterierna lite.



Tja så länge jag inte jobbar går det bra att ha Elias antingen om du hämtar honom vid 23 annars kan han sova här. Funderingen är bara hur jag ska ta mig till skola och dagis med barnen med en enkelvagn ;-)



Sova ja det skulle man passa på och göra men när lillen sover så har man ju tid för annat. Som att sitta här hehe Nu har Liam vaknat så nu går det inte att sova.



Ja dammsuga för man göra när man känner för det och det är ju inte ofta. Men igår var mamma här ovanligt så då passa jag på och ta övervåningen så kunde hon passa L.



Nä ska fixa lite här hemma.



Hoppas allt är bra annars!?



Kramar

2010-02-04 @ 12:34:01
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: