Den största gåvan är barn!





Vackert syskonpar

Linda 22 år o hennes hund Maiky

Sofia yngsta dottern snart 18 år

Var det någon som såg på Nyhetsmorgon igår om en man som blev ofrivillig pappa till en dotter? Han hade skrivit en bok om oförmågan att älska sitt barn " Den vackraste gåvan" med Pelle Filipsson.

Ni kan se inslaget här: http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1445540&selId=1.923808&currPage=0

Såhär tror jag Elias pappa känner sig. Ja vad ska man säga om det. Mer än att det är sorgligt att det är så det ligger till.

Han sa senast idag att han älskar han visst, men han tror att han kommer att bli en dålig förälder.

såhär stod det i mailet till mig: Jag älskar honom, men jag kommer aldrig att kunna vara en bra förälder till honom om
jag blir det zombie som ditt förtryck och utnyttjande av mig innebär.
 
Jag valde att inte träffa Elias för Elias skull i helgen. Det var otroligt svårt men nödvändig.
Jag kommer att fortsätta att sätta gränser mot dig. Om du fortsätter bete dig som du gör
kan det innebär det att jag inte kan träffa Elias, vilket vore oerhört tragiskt både för honom och
mig. Men då kommer jag åtminstone att kunna älska honom. Fortsätter du förtrycka mig
kommer jag aldrig att kunna älska honom!

Vadå valde bort att träffa E för E skull?? vadå nödvändigt?? Tragiskt ja verkligen!

vem fan har förtryckt o utnyttjat vem? Det handlar om kärleken till hans barn och honom och inte mellan mig och o han.

Han kom aldrig i fredags som han lovade att göra. Bara för att han va upptagen med sitt och prioriterade det i första hand.

Hjälp mig nu alla föräldrar som har barn. Visst betyder älska=någon man saknar och vill ofta träffa den man älskar?

Han har ljugit för mig i så många år och så ska han fortsätta ljuga för sitt barn. Gör jag rätt som låter han träffa honom då?

Jag vet att han är i psykisk obalans ibland och behöver prata ut om det med en psykolog. Han har sagt att han träffar en om jag följer med o sen har han dragit sig ur. Han har gått till en präst några ggr o pratat om mig och inte om sig själv. Han sitter o berättar om hur mycket JAG har sårat han och inte tvärtom. Det är så skrattretande eller sorgligt att prästen uppmuntrar han till att prioritera sitt istället för att träffa Elias. Vad är det för en präst?!!

Han struntade lämna sin vagn till mig för flera veckor sen, för han fick inte med sig den p g a alla grejer han hade med sig. Jag blev tvungen att köpa en ny vagn för Elias måste ha en vagn på dagis för att sova i.

Är man inte oempatisk då? Han kan inte känna in hur det kan gå om han struntar i om han tar med sig vagnen.

Jag tjatar fortfarande om att han ska skicka vagnen, för han ska vara borta i 2 veckor igen. Alltså blir det minst en månad ifrån sin son. Hans mamma vägrar att skicka vagnen till mig. Det är någe fel på henne så det är inte så konstigt om T har blivit som han har blivit.

Inte kan han älska sin son om han gör såhär??

Jag får inte ställa några krav alls säger han för då kommer han inte alls att ställa upp.

Nu har jag kommit till ett skede där jag har kontaktat soc om det här och pratat om en kontaktfamilj för Elias behöver en fadersgestalt o jag behöver avlastning. Jag fick prata med en surtant idag som sa att reglerna va att barnet måste vara 3 år först o främst och sen att barnet ska ha någe fel med sjukdomar. Blev så arg och ringde chefen på soc och pratade med henne o hon berättade om att så låg det inte alls till. Det finns barn under 2 år som har det för att föräldrar behöver avlastning och ett dåligt kontaktnät. Så ring till henne igen du och hälsa från mig vad jag har sagt sa hon. :) Då steg mitt självförtroende igen och jag blev så nöjd att man inte ska ge upp i första taget. Envis som jag är.

Så jag ringde tbx till henne och fick höra att chefen o hon hade faktiskt pratat med varandra! Jihooo hon hade nog fått en liten knäpp på näsan. Hon erkände att hon inte hade berättat allt för mig. Att alla har rätt att söka, men det är inte alla som får en kontaktfamilj. Tyvärr har de brist på såna i Uppsala.

Fram för fler familjer som vill hjälpa ensamstående förädrar. Hör av er till mig :)

Så nu har jag skrivit ett brev för att få en personlig träff med en handläggare, men allt kommer att ta sin tid.

Tack för mina underbara barn som stöttar mig när jag har det som jobbigast och behöver tröst. Skulle aldrig klara mig utan er!

Ni är luften till mina lungor


Postat av: sol

Vill bara skcika dig en stor kram..

2010-01-18 @ 21:20:55
Postat av: Pernilla

Älskar man sitt barn så prioriterar man det i första hand!!!

Du får gärna lämna Elias här och du behöver vara för dig själv. Det är inga problem.

Jag ställer gärna upp. Bara så du vet :-)



Tråkigt att du behövde köpa en ny vagn för att han inte kunde skicka den. Jag hoppas han betalar den nya vagnen!!! Vad blev det för nåt förresten?



Jag ska inte göra nåt på fredag vad jag vet nu. Dock har jag inga egna bakverk hemma, blir köpte i såna fall :-D Men det funkar ju det med.



Styrkekramar till dig gumman!!!

2010-01-18 @ 21:59:52
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej, vilken fin blogg du har!

Vill bara säga att jag har varit i samma situation som dig o det slutade inte bra alls. Vi bråkade alltid om nånting som han hade slarvat med och glömde bort. Han klarade inte av rutiner eller ens laga mat åt mitt barn när det va hans tur. Idag har vi ingen kontakt alls o jag har träffat en ny. Det kommer att vara tungt ett tag, men jag lovar att det kommer en dag där du ser ljuset.

jag kommer att följa dig och hoppas du hittar en ny man i ditt liv som kan ge kärlek till både dig och barnet.

Styrkekramar

2010-01-19 @ 00:00:39
Postat av: Linda

Bra skrivet tycker jag! Förklarar verkligen din situation bra. Kul med så fina kommentarer.



Fasen vad bra att chefen ringde henne, haha jag sitter med ett stort hånleende på läpparna.

Det kommer gå vägen med allt bara du kämpar det vet jag :) Sen vet du ju om att vi gärna vill vara kontaktfamilj till Elias.



Ha en toppen dag nu, de ska jag ha!



Love

L

2010-01-19 @ 07:57:17
Postat av: Veronica

Hej Helena! Jag blir så förbannad när jag läser detta. Självklart har han nå fel i huvudet när man inte kan älska sitt barn!! Varför går han till en präst han behöver gå till ett proffs såklart, men han verkar inte vilja bli hjälpt. Jag håller tummarna att det kommer att gå bra för dig. Du verkar vara en stark kvinna och stå på dig mer! Kramar!!

2010-01-19 @ 08:41:57
Postat av: Peter

Grrrrrrr! jag är ensamstående pappa o för mig var det exakt likadant. Hon sket i barnet o lät mig ta hand om barnet. Hon kunde aldrig ta till sig barnet från första början. Hon kände ingen kärlek till barnet alls. Så efter allt jag har kämpat så är jag ensamstående pappa till mitt barn nu. Men om du bara bygger upp ett kontaktnät runtomkring och du har ju dina stora barn som finns där för dig. Det kommer att gå jättebra för dig men du kommer att må dåligt och få kämpa hårt för att få det du vill ha. Jag hejar på dig! Vänligen hälsningar o kram Peter

2010-01-19 @ 12:45:14
Postat av: Helena

Tack alla för dem fina värmande uppmuntrande orden jag har fått. Det här gör att jag ska fortsätta kämpa för Elias skull.

Kram till er alla!

/H

2010-01-20 @ 09:21:55
Postat av: Pernilla

Japp kom gärna på fredag så får vi se hur mycket vi hinner prata haha

Ungarna brukar ju ta det mesta av tiden :-)

2010-01-20 @ 19:30:56
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: christina

Åh gumman vilket ärkesvin till pappa...om jag får uttrycka mig milt. Han är ju bara en omogen, självcentrerad liten ömkande man!!!Vad har du med deras realtion att göra

?hur kan sätta villkor hur du skall bete dig för att e skall få en god relation med sin far??bra att du tagit initiativ till andra förebilder...Elias kommer att växa upp till en fantastisk person med allt det han behöver tack vare dig!!!Bamsekram

2010-01-21 @ 13:32:29
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Saga

Jag kan bara säga att kärleken jag känner till Damien får mig att göra allt för honom & jag skulle aldrig vilja va ifrån honom. Älskar man någon som man älskar sitt barn så gör man väl allt för att få vara med i dennes liv... Det tycker jag i alla fall!



Kramar om dig!

2010-01-21 @ 19:33:48
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Lea

Ja barn är verkligen det största,hur mår du nu? Kämpa på! Du är duktig! Hoppas du får avlastning nu :) Så vackra döttrar,och söt liten Elias :)

Hoppas du får en bra mys helg!

kram!

2010-01-22 @ 13:13:59
URL: http://neaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: