Den fattigaste helgen på hela året




Elias är klar med inskolningen på dagis efter två veckor. Det har gått bra från dag ett när han kom dit och kramade om alla barnen. Kontaktpersonen Elisabeth är helt underbar och trivs ihop med alla andra desstutom.
Jag är supernöjd att jag fick dagis som ligger några minuter ifrån mig och med all personal och upplägget de går efter som är pedagogiskt o bra. Nu kan jag ju inte flytta härifrån när Elias har ett så bra dagis. Men de kanske är lika bra på alla ställen?

I fredags va jag till Pernilla o fikade. Tack för att du är en bra lyssnare o vi kan verkligen prata ihjäl tiden och din mamma är oxå helt underbar. Trots hög ljudnivån med alla barnen så lyckades vi bli hörda. Liam och Elias kommer bra överens och hoppas de kan bli bra kompisar i framtiden. Kanske blir middag nästa gång med vin :)

I lördags kom min dotter o umgicks med mig. Det va meningen att hon skulle vara barnvakt, men jag va så hängig så det blev ingen dejt alls. Har blivit superförkyld likaså Elias o det är väl troligtvis dagisbarnen som har smittat. Så nu får man räkna med mycket sjukdomar. Men Linda ställde upp och bytte blöjor och hjälpte mig med Elias för jag mådde så illa och hade ont i magen. Och jag vet va det beror på. Det finns bara en som gör att jag får ont i magen.

Senare på kvällen så myste vi framför teven okynnesåt choklad efter en god middag och tittade på "stjärnorna på slottet" som avslutades med Tommy Körberg. Herregud vilken karl han är precis som Kjell Bergqvist vågar säga vad han tycker o tänker. Han har klart en av de bästa sångrösterna i det här landet. Efter det satt vi o lyssnade på Chess låtar och diskuterade om allt mellan himmel o jord som alltid vi gör. Linda sov kvar och sen va det söndag helt plötsligt. Tiden går fort när man har roligt.

Har varit till Linda idag och vi tog med Elias och Maiky till en liten backe. Elias va den enda som inte ville åka i backen. Han stannade hellre nere på stadig mark. Gick en promenad och fikat smakade underbart i stugvärmen.

Tack kära linda för att du kom o avlastade mig lite! Alltid lika trevligt och roligt när du kommer.

Ny vecka snart igen...nya tag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: