Bilder från Tyskland och Schweiz


Solen kom äntligen fram en liten stund så man fick se berget Zugspitz.
Syns inte på bilden för det tog en stund innan molnen va borta.


Här ser man toppen fast det va mulet första dagen


Sofia innan utfärdsåket. Solen sprack fram mellan molnen en liten stund


Mysig by Garmisch-Partenkirchen med massor med målade husväggar



Schweiz järnvägsstation i bakgrunden. Gråmulet och kallt.


Bakgrunden Zürichsjön som jag inte har sett sen i somras när det va varmare och glittrade


Elias ser så trött ut här. I bakgrunden en typisk tysk med hatt.

Tjillevippen hemma och har inte brytit ett enda ben. Inte så konstigt när jag inte åkte nå slalom. Vädret va inte på min sida när vi kom till alperna. Det va snöslask och mulet. Den dagen vi skulle åka då snöade det och ruggväder. Sofia och T åkte iaf så jag fick passa Elias som sov alla timmarna. Han har inte varit i form under hela resan. Han har varit hängig och spydde i bilen när vi åkte, så ingen lyckad helg på det viset. Men skönt att slippa Uppsala och få lite miljöombyte. Men jag är fortfarande sugen på att åka skidor, men vart ska man åka då. Såg att Sunnersta ska inviga den moderna backen med två nya pister på lördag. Haha men den backen är lite för liten för mig, men när Elias ska börja åka då är den backen perfekt att åka. Det ska börjas i tid om det ska bli en skidkille som kommer att tävla framöver i de stora alpina tävlingar i framtiden.

Vinterkräksjukan verkar många ha haft. Jag, Sofia och T hade det i Schweiz och nu är det Lindas tur som har spytt hela natten och inte liite heller. Hon mår fortfarande dåligt men nu sover hon efter att ha gett henne vätskeersättning. Smittkällan kommer från Elias där många från dagis redan har haft det.

Igår fick Linda ett ryck och möblerade om i vardagsrummet så Elias får ett en hörna där han har sina leksaker. Han har ju inget eget rum så nu får han ett litet lekrum där alla leksakerna kan vara. Tack gumman för din energi och ommöbleringen som tack fick du en semla o på det magsjuka :D

Nu har T tagit Elias så nu är jag barnfri hela helgen och öppen för allt i helgen. Från skidåkning, bio eller en dejt kanske. Eller så blir det bara en tråkig helg sittandes inne och tittandes på melodifestivalen och massor med filmer och godis. Inte helt fel det heller.

Trevlig helg!

Postat av: Pernilla

Gillar inte köpt pyttipanna (är kräsen på mat) :-) Men egengjord pyttipanna är bra när man får smårester över.

Ägg i korg är bara ägg och bacon. Man klär bacon i en form och häller i ägget och sen in i ugnen.



Jo Sebbe fick falsk krupp och då ringde v sjukvårdsupplysningen som fick prata med Sebbe och lyssna genom telefonen och hon sa att vi skulle gå ut med honom. Detta var mitt i natten så jag hade ingen lust att gå ut och gå då :-) Så vi satte honom i vagnen och med mössa och filt på sig på altan. Det gick bra det med.

Min systers barn har falsk krupp och hon brukar försöka skapa ånga.



Usch inte kul med förkylningar. Hoppas man slipper. Alla barnen är ju förkylda men Liam är värst och han är man ju mest med eller mer i närgången. Torkade av sig jätte fin snorgrej på soffan urk gul och slemmig haha hoppas du inte är känslig ;-)



Jag kommer förlora vårdnadsbidraget nu i februari redan. Eller ja från första mars har jag inget. Lite tråkigt med tanke på att han ska börja på dagis den 22. Man kunde ju fått till den 21 iallafall. Men men...

Bara ställa sig hos ams. Pratade med a-kassan och min föräldrarledighet såg dem som ett uppehåll så jag behöver inte hålla på skicka in en massa papper. Så jag hoppas man får pengar i god tid och inte behöver vänta.



2010-02-17 @ 10:58:16
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hehe med rånen från willys är väl goda :-) De har just nu 3 för 30 kr ;-)

2010-02-17 @ 10:59:44
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: