18 månader


Elias fyller 1 år

Så söt i rött långt hår!

charmtroll

blev min plutt IGÅR! Tänk det är stor skillnad på 18 år som min dotter fyllde nyligen o 18 månader, men det är roligt att ha en liten som springer omkring o livar upp stämningen hemma.

När du va med Thomas hela påsken så va det så tyst o lugnt här hemma o vi längtade såå efter dig så det gjorde ont i mitt hjärta.

Du är envis, livlig, glad, social, charmig med glimten i ögat. Du kommer att bli tjejernas favorit som mamma kommer att ligga orolig för o du kommer att hitta på nya äventyr varje dag. En riktig man ska jag uppfostra dig till o bli en gentleman med alla dess egenskaper som du redan har som grund.

Bollen är fortfarande den bästa leksaken i olika storlekar, så alla grejer är egentligen onödiga. Du älskar att åka rutschkana så kanske jag köper en liten inomhus. Men nu kan du åka utomhus när våren har kommit.
En favoritleksak är garaget som du släpper ner bilarna på en kana, så de får åka o sen lägger du dom i hissen.

Den bästa maten är pasta o korv eller köttbullar som du kan äta massor av. Chokladbollar eller choklad är ju oxå en favorit men det får du väldigt sällan.

Du kommer att hålla mamma ung i många år till,  sitta still får man inte göra så mycket för du ska stå på din lilla stol överallt o kolla på alla prylar som ligger minst en meter upp. Du tycker väl att du är för kort o du känns klokare än din ålder. Du pratar inte så mycket riktiga ord utan du har egna ord som DU har hittat på. Men du förstår nästan allt vad man säger.

Du småspringer istället för att gå ibland, du småretas med att ta fjärrkontrollen eller min mobil. Du gillar när man jagar dig, kittlar o blåser på din mage så du tjuter av skratt. Du vill att man ska visa all sin uppmärksamhet mot dig annars gör du allt för att synas. Min lilla clown o busunge.  Vi älskar dig! <3

Nästa vecka blir det vägning, mätning o sprutor igen, men du är så duktig varje gång.

KÄRLEK

Jag är så stolt,
när jag ser dig ta för dig av livet och att se dig,
gå din egen väg.

Jag blir varm i hjärtat,
när jag ser dig vandra omkring i din egen värld,
omsluten av dina tankar.

Jag finner ro i själen,
när jag ser hur trygg och säker du är,
och att få finnas där för dig.

Du är så söt,
när du putar med din mun och säger,
jag vill ha en puss.

Mitt hjärta smälter,
när du ser mig i ögonen och säger på ditt sätt,
jag älskar dig.

Du kramar mig,
när jag behöver din tröst och du säger på ditt språk
det går bra mamma.

Du är så vacker,
när jag ser dig gå med nallen under armen,
för att krypa ner under täcket.

Du är så fin,
när din kind träffar kudden,

Jag klappar din kind,
stryker ditt hår och älskar dig,
mer än allt i världen.

Mitt älskade barn du är helt underbar!

Postat av: christina

Visst går det snabbt??Ja det vet du ju som har både småbarn och vuxna barn.,...vilken kontrast men häftigt!!

2010-04-12 @ 09:49:49
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: A

god morgon! ;)

2010-04-12 @ 10:22:39
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: jess

hahaha vilken snygg hårfärg =)

2010-04-12 @ 10:25:46
URL: http://theshedevil.blogg.se/
Postat av: jess

hej igen! Jaa det pågår rätt mycket aktivitet här i det här gamla huset. Stommen är ju från 1850 så jag vet inte , det kanske finns en förklaring i det. Men det är varje gång vi börjar renovera som det brakar loss här. saker som flyttar på sig och folk som pratar. Det känns ju endå skönt att Micke som inte ens tror på sånt här upplever det också. För jag trodde jag va sinnessjuk!

2010-04-14 @ 13:02:32
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: