Andra kalaset

Fredag kväll och veckan har gått lika fort som vanligt. Har varit på öppna förskolan en gång bara den här veckan för T fick äran att gå den dagen han fyllde år så de fick lite kvalitetstid tillsammans. T har varit hemma i en och halv vecka i Sverige för han hade ju problem med magen och det tog lång tid innan det försvann. På mig satt det i bara i 2 dagar och på han i minst 5 dagar. Ja se karlar de är ju lite klena varelser. Heja vi kvinnor!

Onsdagen hade vi en tid hos ateljé Nord där Elias blev fotograferad. Inte ville Elias stå stilla många sekunder. När vi ställde han där han skulle då började han gå iväg nästan direkt. Jag blev svettigare och svettigare för jag kämpade att vi skulle få bra bilder. Tyckte Elias såg mest allvarlig och förundrande ut under tiden, men när vi gick igenom bilderna så blev det en del bra bilder. Så nu ska jag välja ut hemma vilken uppförstoring eller albumbilder jag vill ha. Det är jäkligt dyrt eller rättare sagt man blir helskinnad om man ska beställa bilder från en fotograf.

I torsdags var vi på musikstund som är ett stående evenemang på schemat varje vecka och den här gången handlade det mycket om trummor i olika storlekar. Elias gillar verkligen sångstunderna mer och mer, men ibland sticker han iväg och kikar runt i ringen för att hälsa på de andra barnen. Eller snarare petar ögonen ur en del stackars barn. Han har ju börjat bita allt och alla oxå, för det klikar enormt i tandköttet just nu. Har sett att en till tand är på väg fram i överkäken och det är nummer 5 som kommer.

Det är väl kanske därför han vaknar på natten och kan inte somna om förrän han får sin välling. I natt kämpade jag i en och en halvtimme o till slut gav jag upp. Ett fåtal nätter har jag lyckats fått han att somnat om på natten utan välling. Vill ju avvänja han med att äta om nätterna. Tänk när jag ska börja jobba o han ska hålla på vakna varje natt. Då kan jag inte bara lägga mig ner och vila som jag kan här hemma. Tänk att jag har nästan inte fått sovit en hel natt under ett helt år. Längtar tills T tar han en helg så jag får SOVA!

Jag brukar skämta om att tids nog får man sova och det är i graven.

Idag har vi firat 1-årsdagen igen, för Elias kompis Liam kom hit med sin mamma Pernilla och Liams storebror. Hans storebror Sebastian höll i presenten och Elias gick fram direkt och skulle ta av paketetet. Men sen brydde han sig ändå inte om det när jag hjälpte till o öppnade paketet. Däri låg det ett par blå denimbyxor och en body med robotar. Tröjan får jag byta för Elias hade en exakt likadant. Tack så hemskt mycket för paketet!


Elias, Sebbe (bror till Liam) Liam


Jättegod chessecake med bär och dajm på

Imorgon får vi se vad som händer. T landar tidigt imorgon 9.30 och kanske jag följer med till Sthlm för han skulle klippa sig på sitt favvoställe, men Drottninggatan är inte mitt favoritställe. Går hellre runt i gamla stan eller på söder. Kanske tar en fika på söder.

Hoppas på bra väder imorgon!

Ha en underbar helg allihopa.

Kram


Postat av: Pernilla

Sebbe fick chips igår som han sa. Men det var bara för att mamma satt barnvakt och vi kunde åka och handla för att slippa idag.

Idag har jag inte vart utanför dörren ens och det är första gången på väääldigt länge.



Vi får möttas upp på msn så du får skicka över bilderna, sånt är kul. De åker in i Liams album eller Sebbes.



Hade kunnat gå och lägga mig jag med men det är inte så lätt med alla barn :-)

Tack för fikan, den var super smarrig mums



Barnen tar upp en del av samtalen. Vi får träffas flera gånger, kanske funkar bättre med bara de små. Vi får sitta på golvet och prata och liksom vara med i leken haha



Vad roligt att höra att du tycker det är lätt att prata med mig, de bygger upp mitt självförtroende lite. Jag har alltid vart den blyga och tysta tjejen och jag har bättrat på mig under åren speciellt sen jag fick barn och jag försöker verkligen men ibland är det inte så lätt.

Men du är lätt att prata med så då blir det lättare. Vad familjeliv kan vara bra ibland ;-)

Hoppas vi har bra kontakt och kan träffas om ni gör hemligheten :-D



Ska väl vara lite social nu :-)



Kramar



P.s "Snor" en bild från din blogg och lägger i min inlägg ang fredagen :-D Hoppas de e oki

2009-10-10 @ 21:40:30
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Christina

Många kalas...men d e klart man vill fira sina barn ofta och många ggr...vilken tårta, såg good ut!!!Var di Sthlm i helgen till slut??KRAM

2009-10-11 @ 22:18:53
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: