Kalas för Elias 11 månader 363 dagar

Igår hade vi kalas för min älskling Elias. Han fick många presenter, men mest kläder för jag sa att han hade så mycket leksaker. Han fick en leksaksbil av min ex svärmor och den tyckte han var klart roligast. Han ruskade på den och körde och brummade med den jättelänge o blev sur när vi tog av han den när vi skulle öppna nästa paket. Han fick även en fin blå mössa och hemgjorda stickade sockor som hon hade gjort. Han fick en jättefin varm jacka av systrarna som han har använt idag och sitter så bra och har något att växa i. En skitcool Kizz tröja och ett par bruna hängselbyxor till.


Kläderna han fick av sina systrar


Cool tröja på när han äter mammas goa chokladkaka

Han ficke en liten barntandborste med ett rejält handtag som han gillar att tugga på för det kliar i tandköttet för fler tänder är på gång. Han har fått en gosebjörn, en mjuk Musse pigg och en fjäril som kan spela av faster och kusinerna. Av mig har han fått mycket kläder och leksaker i förväg. Han har fått finbyxor, väst, vit skjorta och en slips som han ska ha när han ska fotografera sig den här veckan hos ateljé Nord på Drottninggatan. Thomas ska köpa en bil imorgon som han kan sitta och åka på, så han även får en present på sin riktiga födelsedag. Han har även fått en blå jacka (Parvel) som jag ska lämna tbx för den satt precis i strlk 80 och ett par fina svarta skor i märket Ruf & Tuf av pappa sin. Sina första riktiga skor som är lite för svårt att gå i. Har glömt att nämna att han kan gå nu och har gjort det i en veckas tid nu!


Finkläder på 


så nyfiken på paketen


I knäet på gudfar Fredrik med sin roligaste present

Han åt allt gott som bullar, chokladbollar, ckokladkaka och självklart tårta. Jag gav han en sked så han åt så fint och stoppade in i munnen. Trodde inte han skulle klara det alls, men gud va duktig han är min plutt.


Princess tårta väldigt söt och god

Och när vi sjöng "ja må du leva" så gungade han med och klappade händerna.


Dopljuset brinner till minne av hans dag (ignorera min fula tjockteve med
Elias fingeravtryck på)

Imorgon kl 11.14 så är det 1 år sen du kom ut på mitt bröst! Åhhh så mycket kärlek man kan känna till sitt barn!

Ska skriva mer om det imorgon.
 
På fredag kommer en födelseannons i Uppsalatidningen så då finns det en liten chans att vinna en tårta.

Postat av: Pernilla

Stilig pöjk :-D Ser stor ut, ingen liten bebis längre.

Jag har väl inget inbokat på fredag men Sebbe är ledig då så i såna fall får han följa med om det är ok? Vilken tid hade du tänkt dig? Vi är uppe tidigt. Vet du om 11 eller 12:an (kommer aldrig ihåg vilken som går till sävja) om den stannar i närheten av där du bor? Den stannar ju på gatan där du bor men om det är långt att gå tänkte jag :-)

Håller tummarna att han vinner tårtan :-) Man får välja bland olika. Ibland finns det inte så mycket och ibland finns det ett par sorter. Har alltid valt frukttårtan när barnen har vunnit.

Jo ägget var lite coolt men det hade gärna fått vara ett annat djur i då jag hatar ormar.

Just nu ser det ut som en bajskorv som ligger där med röda ögon haha



Tar med mig kvittot om det jag köpt inte "duger" eller om han redan kanske har det :-)

Fixade iordning paketet nu ikväll så det är bara komma ihåg det.



Kram

2009-10-05 @ 19:13:07
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk vad snabbt tiden går...grattis till 1-åringen...Vilka fina kläder och vilken glad födelsadagskille!!!!Kram kram

2009-10-05 @ 20:56:50
Postat av: Christina

Det var jag som skrev förra inlägget och grattade.....;0)

2009-10-05 @ 20:57:28
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Tessan

För det är ingen vanlig dag, för det är ♥ ELIAS ♥ Hurra Hurra Hurra! GRATTIS till sötaste 1-åringen i förskott!!! Kommer in å grattar din fina lille gosse redan idag, så jag inte glömmer det imorgon. Förvirrad själ vett du ;) Kramisar till mamma med ♥

2009-10-05 @ 21:30:58
URL: http://tessilooo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: