Framtidens tecken

Fattar inte att det är redan slutet av veckan och snart helg, Tycker det va nyss det va helg.
När jag mår bra så rusar dagarna fram har jag märkt och tycker tiden inte räcker till.
24 timmar är alldeles för lite ibland och hur ska det gå när man börjar jobba då?
Hm kan någon sakta ner tiden lite vill inte bli gammal pensionär än...hehe

Sitter just nu med hörlurar och lyssnar på min favvokanal radioseven.se. En musik kanal som jag tycker spelar de bästa låtarna. Låten Dina & Deejay Jay - Say Goodbye spelas som har gjort en cover på en norska som sjunger den här. Blir så nostalgisk för när Linda bodde hemma så spelade vi den här ofta när vi partade.

Tack gumman för i lördags jag hade jätteroligt! Särskilt när vi spelade ölspelet och mindre roligt när jag spillde ut vin på Elins mobil. Hoppas den funkar forfarande och jag slipper betala för en ny.

I söndags satt jag på akuten med T för han har haft så ont i magen och till slut blev det ohållbart så jag skjutsade in han. Där konstaterades att han hade ett virus i magen som han hade fått av Elias som barn tydligen är resistenta mot.

Det va nog troligen det som jag hade när jag flög hem sist från Schweiz och jag trodde jag skulle föda igen. Men inte åkte jag in till akuten för det utan jag bet ihop och väntade tills det gick över. Säger inte det ganska mycket om att vi kvinnor är det starkare könet och tål mycket mer smärta en karlarna. Det är därför vi fick äran att föda barn. Tacl för det gud :)

Den här veckan har gått i framtidens tecken. Det känns som jag får mer tecken på vad jag ska utbilda mig till. Funderar så mycket så det känns som mitt huvud ska spricka ibland, men den är nog tåligare än va jag tror som tur är.

Jag har insett att jag älskar att läsa grundligt beskrivningar om hus när jag kikar in på hemnet. Jag går igång på minsta lilla, särskilt när husen är i topptrim.

 
Går igång på vackra hus


Fin arkitektur


Då kom jag på att jag hade en lapp som låg hemma o skräpade och där hittade jag min utbildning. Mäklarassistent är va jag vill bli!

Har kollat upp lite fakta nu den finns inte i min kommun, men jag kan söka till Sthlm och sen får vi se om de tackar nej. Alltså om min hemkommun betalar utbildningen. Som det är nu är det dem som knappt har ngn utbildning som går före och de som redan har får avvakta om det blir överfullt.

Det är ju perfekt ju att ubildningen börjar 11/1 -10 för då har jag förhoppningsvis skolat in Elias klart och han har börjat på dagis.

Sen är det en till sak som jag går o håller tummarna så de vitnar nästan och jag tänker inte berätta om det förrän det är klart. Har inga stora förhoppningar alls den här gången utan jag måste tänka att det är en väldans stor bonus om det blir av. Eller om jag ska prata i klarspråk så kommer jag att bli så j-a HAPPY!

Vad är erat drömjobb?

Nu vaknade Elias så det blir inte mer skrivet just nu.


Postat av: Pernilla

Jo och när han frågar varför ligger du här? Eh kanske för att du snarkar vad annars. Men sa det på morgonen istället.

Så där gjorde min mormor när man sov där. Kom in och bara tände lampan och så skulle man upp på en gång. Hatar när folk tänder lampan när man är nyvaken. Inte bra för ögonen, inte mina iallafall :-)



Jo vintern är inte rolig alls. Så kallt. Värst är det när snön kommer och man ska ut och ingen har plogat gah



På tisdag ska jag på 1 års kontroll med Liam.

Ska vara där kl 13 så vi kan komma men då blir det tidigt :-) men kan nog även de andra dagarna ifall du kan :-)

Du får bestämma. Vi är ju uppe tidigt hehe



Låter som smarrigt fika :-D Gillar fika jag hehe

2009-10-02 @ 16:11:50
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jo och när han frågar varför ligger du här? Eh kanske för att du snarkar vad annars. Men sa det på morgonen istället.

Så där gjorde min mormor när man sov där. Kom in och bara tände lampan och så skulle man upp på en gång. Hatar när folk tänder lampan när man är nyvaken. Inte bra för ögonen, inte mina iallafall :-)



Jo vintern är inte rolig alls. Så kallt. Värst är det när snön kommer och man ska ut och ingen har plogat gah



På tisdag ska jag på 1 års kontroll med Liam.

Ska vara där kl 13 så vi kan komma men då blir det tidigt :-) men kan nog även de andra dagarna ifall du kan :-)

Du får bestämma. Vi är ju uppe tidigt hehe



Låter som smarrigt fika :-D Gillar fika jag hehe

2009-10-02 @ 16:11:59
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hm nu råkade jag trycka på enter innan jag nes hunnit skriva färdigt och så råkade det bli 2 inlägg.



Är bara glad om jag får komma bort ett par timmar, sen får det väl vara dåligt väder. Går ju alltid att sitta och mysa på ett fik :-)

Har inte räknat med nån shopping, måste hålla i pengarna nu. Jobbigt om man hittar nåt man gärna vill ha. Men men :-)



Har du sökt utbildningen? Vad gör en mäklarassistent? Tror det skulle vara ganska kul att vara nån slags assistent. Skulle vilja jobba på kontor, klä sig fint osv :-) Ser så fint ut när man ser folk som jobbar på kontor hur de går med finbyxor och snygg blus under och sen en snygg kavaj eller nåt.



Nä ska börja med maten



Kramar

2009-10-02 @ 16:16:28
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för ett jätte trevligt kalas igår mammi! Jag minns låten den är skit bra ju! Elins mobil verkar hel och jag glömde att säga att hon sa att hon tyckte det var jätte kul att festa med dig och mig :)

Jag hoppas på din utbildning och på det andra fina som vi håller tummarna för. Men om jag var du så skulle jag gå nått bredare så att du både kan bli mäklarassistent och annat administarativt. Det är mitt råd.

Nu ska jag ner och köra sen ska jag plugga, plugga, plugga för att nå mina framtida mål ;)

Puss puss

2009-10-05 @ 08:58:57
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad kul att du hittat utbildningen, håller tummar att du kommer in...Kramis

2009-10-05 @ 20:54:14
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: