Vilken resa!



Äntligen funkar internet igen som har krånglat hela kvällen. Blir så j-a arg på Com hem. Ska ringa o klaga imorgon om jag orkar
. Det är inte första gången man inte har internet. Vi har letat hus på hemnet och massor av andra sidor, men vi hittar inte "huset " som vi vill ha, men vi ger inte upp. Det kommer in nya hus hela tiden och en dag har vi hittat det. Jag hoppas vi kan flytta härifrån snart!

Om jag ska backa tiden några dagar till fredagen. Det är inte meningen att jag ska ha det bra när jag flyger. Förra gången va jag superförkyld och den här gången hade jag råkat ut för matförgiftning troligen. Jag hade haft ont i magen till och från under fredagen och då menar jag inte ont utan förbaskat j-a ont typ förlossningssmärtor fast högre upp i magen. Det kom i attacker under dagen så jag vek mig dubbelt. Såg framför mig att jag skulle bli sängliggade och missa flyget hem.

Jag hade bestämt mig efter några toabesök att jag skulle banne mig hem till vilket pris som helst om jag så skulle ha blöja på mig.

Som tur va så slapp jag dra den tunga hemska väskan till tåget och vidare för T skulle hem oxå o jobba med sitt företag. När jag stod på perrongen så kommer en som känns som en "förvärk" så jag böjer mig fram och mina ögon knyts ihop o jag gnyr o hoppas att ingen ska se mig. Jag tiitar upp o ser att de flesta tittar någon annanstans som tur va annars hade de trott att de skulle få hjälpa en havande kvinna att föda.

Det lugnade ned sig ett tag o gick på ännu ett toabesök på flygplatsen och tänkte att jag kanske måste låna en blöja av Elias, för jag hade ingen binda med mig. Ja men herregud man vill ju inte att det ska komma i trosorna! Ja ni vet vad?!  *rodnar* Men nej jag hade ju ingen blöja med mig in på toa så då struntade jag i det.

Det var en ren pina att vänta på flyget och hela resan hem. Jag svettades och blev yr och drack vatten och mer vatten. Efter en lång lång resa tyckte jag, så va vi äntligen ute ur planet och köpte en biljett till tåget hem.

När vi står där o väntar så ser jag att skylten ändrar sig försenad 6 min! Ser framför mig att jag kommer att missa min buss vidare hemåt. Men så tänker jag att jag tar taxi hem för jag klarar inte av att sitta o vänta en halvtimme på nästa buss. Man kan tro att man bor på landet för de går så sällan på kvällarna.

Tåget kommer fram 22.58 till stationen och T hjälper mig av med väskan (han ska fortsätta sin resa till Avesta). Jag kliver av med Elias på magen och en väska över axeln och tar tag i det där jäkla handtaget och 23 kilos bagage och springer med en mage som skriker.

Jag ser framför mig hur rolig jag ser ut där jag försöker springa med allt och folk tittar och faktiskt så ser jag två tjejer som skrattar åt mig där jag kommer springades. De skulle bara veta vilken dag jag har haft.

Jag kommer in alldeles andfådd och svettig på bussen, så en tjej frågar om jag behöver hjälp o jag svarar lite försiktigt nej det går bra. Jag fattar inte hur jag hann och under hela resan så tänker jag att det kommer nog att dröja väldigt länge innan jag reser igen. Väskan den ska brinna upp eller kanske någon vill ha den. Säg bara till om ni behöver en stor resväska men jobbigt handtag. Jag ringer Sofia o frågar om hon vill komma o möta mig och då kan jag inte hålla mig från tårarna som jag har fått hållt igen hela tiden.

Tack kära Sofia för att du kom o mötte mig och du förstod inte hur jag hann och orkade springa. Jag är en väldigt envis person och har jag bestämt för ngt då går jag in till det till 100%.

Min mage är fortfarande i otakt, men har fått i mig lite mat den här helgen. Enda fördelen med det här är att jag har gått ner några kilon och min mage har blivit plattare. Men det går man väl snabbt upp igen när man börjar äta igen.

Men oj va jag är tacksam över att jag bor i det här landet. Här är det normal värme så man kan andas och få energi och kunna sova på nätterna. Åh va jag ser fram emot hösten och den sköna klara luften och alla dess färger.

Tack mina tjejer för en mysig helg!

Imorgon börjar allvaret för dig Sofia när du börjar i andra ring. Jag ska stötta dig ännu mer den här gången så du får mvg i alla ämnena.

Linda imorgon så syns vi igen o då ska jag ta tag i mitt nya liv. Kanske...

Go´natt!

Postat av: Pernilla

Ojoj du ska helt enkelt inte resa :-)

Hoppas du mår bättre!?

Fördelen med att vara sjuk (då när man inte vill äta) är att man går ner rysligt i vikt men likt förbanat går man upp sen när man fått tillbaka matlusten.

Du kan fortfarande ha Liam? Du orkar?



Kram

2009-08-24 @ 08:54:18
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Skönt att det är på bättringsvägen :-)



Har inte pratat än med Liam att han ska hem till dig men får väl göra det och visa bild på dig haha



Tja jag har inga tider när han ska sova men oftast brukar jag väl lägga honom vid den här tiden runt 11. Man ser när han är trött (gnuggar sig i ögonen) Jag brukar bara lägga honom. Vissa gånger somnar han på en gång och vissa gånger kan han bli ledsen när man lämnar rummet men det brukar gå över. Vill inte vänja honom att man ska ex stå och vagga honom eller komma så fort han gnäller när man vet att det är trötthetens gnäll. Hoppas du förstår vad jag menar :-) Kan hända att han inte vill sova hos dig när det är nytt ställe eller så. Det visar sig imorrn.

Men runt 11 som sagt, beror ju på när han vaknar med imorrn. Får säga till cribba att han ska säga när han vknade och när han åt ;-)



Behöver din adress! Sänd i mailet så cribba vet vart han ska lämna av lillplutten :-)

Mailar även mobilnr.



Ah spännande med jobb. Vill inte jobba i vården men vad ska man göra? Utbilda sig i flera år till nåt annat har jag ingen lust med. Ok om man hade läshuvud men det är det sista jag har.



Kram

2009-08-24 @ 11:21:09
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Lea

Heeeej,vilken fin blogg :-D

Jag menade ett plus i kassa hahaha,

får se sen om det blir ett annat plus framöver haha :-D Hur mår du annars? Com hem är jättejobbiga,krånglar välldigt ofta här :-S

2009-08-24 @ 11:40:11
URL: http://neaslya.blogg.se/
Postat av: Lea

Men ush stackare,vad jag tycker synd om dig när jag läste om din mage..det är ju fruktansvärt att ha magont och att det blir nått med magen när man är ute sådär..ush hoppas du kryar på dig!!! Hur är det nu då? Tänk vad man uppskatar sitt hem när man har problem med magen hahaha ush,kram

2009-08-24 @ 11:48:46
URL: http://neaslya.blogg.se/
Postat av: Christina

Åh du det lät nte alls som en kul resa...hoppas du snart är kry i magen igen...Kramar

2009-08-25 @ 20:38:47
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Tack igen för att du ställde upp!

Hörde att det hade gått bra Var Liam snäll mot Elias?



Jag mår bara fint. Lite öm bara. Ska tillbaka imorrn och ta bort slangen. Får se om jag kommer upp ur sängen imorrn bitti :-D Men har fått smärtstllande med mig hem. Får han några såna vid sängen hehe



Kram

2009-08-25 @ 21:45:15
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: